Σάββατο 7 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΣΗΜΑ ΑΛΥΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΡΠΑΖΟΥΝ


της Χριστίνας Κατσαντώνη


Σύμφωνα με τον Τόμας Μουρ «μόνο μέσα από το μυστήριο και την τρέλα, η ψυχή αναγεννιέται».

Αφήνουμε στην άκρη την τρέλα και μέ
νουμε αποκλειστικά στο μυστήριο, πεδίο που γοητεύει και συναρπάζει την ανθρώπινη νόηση, ακόμα και στην περίπτωση που προκαλεί ανατριχίλες.

Το μυστήριο κεντρίζει το ενδιαφέρον και γίνεται θέμα συζήτησης, δίνει λαβές για θεωρίες και σενάρια, εξάπτει τη φαντασία και εμπνέει την τέχνη. Ιδίως στις περιπτώσεις που όσες προσπάθειες κι αν έγιναν, όσα χρόνια κι αν πέρασαν, διατηρεί τον χαρακτηρισμό του άλυτου.

Η ιστορία κρατά ενίοτε καλά κρυμμένα τα μυστικά της. Κάποια μυστήρια μπορούν να έχουν μακρά διάρκεια ζωής, να μην ξεχνιούνται και να μη λύνονται.
Ας δούμε ορισμένα από τα πιο διάσημα και συζητημένα.







Ο βόμβος του Τάος

Το 1997 το Συμβούλιο των Ηνωμένων Πολιτειών ζήτησε από κορυφαίους ειδικούς επιστήμονες όχι μόνο Αμερικανούς, αλλά και από καταξιωμένα διεθνή κέντρα ερευνών, να εντοπίσουν τη πηγή του μακρόσυρτου, χαμηλής συχνότητας, ήχου που άκουγαν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Τάος, μιας μικρής πόλης στο Νέο Μεξικό. Οι προσπάθειές τους δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Η πηγή του βόμβου του Τάος, ενός ήχου που γίνεται πιο έντονος όταν βραδιάζει, ακούγεται τόσο σε εξωτερικούς όσο και σε εσωτερικούς χώρους και θυμίζει πετρελαιοκίνητη μηχανή αυτοκινήτου απο μακριά, παραμένει ανεξιχνίαστη.

Ακόμα ουδείς μπορεί να προσδιορίσει από πού προέρχεται ο ήχος και γιατί δεν μπορούν να τον ανιχνεύσουν τα ραντάρ και τα μικρόφωνα. Τόσο η φύση, όσο και η πηγή του αποτελούν μυστήριο. Θεωρίες που επιχειρούν να τον εξηγήσουν, υπάρχουν αρκετές. Κάποιοι πιστεύουν ότι έχει να κάνει με το φλοιό της Γης, ο οποίος είναι πιο λεπτός στη συγκεκριμένη περιοχή. Αλλοι είναι πεπεισμένοι ότι σχετίζεται με εξωγήινους, συγκεκριμένα με ένα σκάφος από άλλο πλανήτη που έχει πέσει εδώ κι αιώνες στο συγκεκριμένο σημείο.




Το μυστήριο της Μαύρης Ντάλιας

Το πρωί της 15ης Ιανουαρίου του 1947,
η κυρία Μπέρσινγκερ έβγαζε αμέριμνη βόλτα την τρίχρονη κορούλα της, όταν σε πάρκινγκ του Λος Αντζελες έκανε μια αποτρόπαια ανακάλυψη: το σώμα μιας γυναίκας κομμένο στα δύο, από τη μέση και κάτω. Κι από εκεί ξεκίνησε μια ιστορία που έγινε τραγούδι, ταινία και μυθιστόρημα, απασχόλησε εκτενώς τον Τύπο κι έγινε αντικείμενο μιας από τις μεγαλύτερες αστυνομικές έρευνες στην ιστορία του Λος Αντζελες.

Η γυναίκα που κατέληξε βάναυσα δολοφονημένη ήταν η πανέμορφη 22χρονη Ελίζαμπεθ Σορτ, επίδοξη ηθοποιός και μοντέλο, που γοήτευε τους άντρες και φιλοδοξούσε να κάνει την είσοδό της στη σόουμπιζ. Πήρε το όνομα «Η Μαύρη Ντάλια» κυρίως από τις εφημερίδες για τα μαύρα μαλλιά της, που συνήθιζε να στολίζει με λευκά λουλούδια.

Οι έρευνες διήρκεσαν χρόνια και στο πλαίσιο τους η αστυνομία ανέκρινε 10άδες υπόπτους, συγγενείς, φίλους, γείτονες και άντρες που είχαν βρεθεί κοντά στη Σκοτ. Μεταξύ των υπόπτων είχε ανακριθεί και ο Ορσον Ουέλες.

Παρά τις προσπάθειες των αστυνομικών, τις πολυετείς έρευνες, τις χιλιάδες σελίδες των καταθέσεων και τις πιέσεις του Τύπου -εφημερίδες της εποχής προσέφεραν υψηλότατες αμοιβές σε όποιον μπορούσε να δώσει πληροφορίες- ο δολοφόνος δεν βρέθηκε ποτέ.




Ο αθάνατος Κόμης

Μπορεί ένας άνθρωπος να ζήσει για πάντα; Η ιστορία του Κόμη Σεν Ζερμέν, ο οποίος φαίνεται να εμφανίζεται σε πολλές, διαφορετικές περιόδους της ιστορίας και ήταν γνωστός σε διάσημα πρόσωπα, από τον Καζανόβα και τον Βολταίρο μέχρι τον Τζορτζ Ουάσιγκτον, είναι ένα από τα ακλόνητα επιχειρήματα όσων απαντούν θετικά στο ερώτημα.

Κατά πρώτον να ξεκαθαρίσουμε ότι η προσωπικότητά του δεν έχει σε καμία περίπτωση να κάνει με “Αγιο”.
Το όνομά του αφορά την προέλευσή του από το Σεν Ζερμέν. Από εκεί και πέρα, η γέννησή του τοποθετείται γύρω στο 1690. Από το 1740 κι ύστερα, ο κόμης ήταν μια διασημότητα της εποχής, ο οποίος ταξίδευε στην Ευρώπη, μπορούσε να μιλήσει σε 12 διαφορετικές γλώσσες, ήταν βιρτουόζος στο βιολί και ολοκληρωμένος ζωγράφος, ενώ είχε βγάλει φήμη και ως αλχημιστής. Το γεγονός επίσης ότι δεν γερνούσε (παραμένει σταθερά σε όλες τις ιστορικές εμφανίσεις του γύρω στα 40-45) του προσέδωσε και τη φήμη ότι κατείχε το μυστικό της αιώνιας ζωής.

Ο θάνατός του τοποθετείται το 1784, ωστόσο έκτοτε εμφανίζεται με τα ίδια χαρακτηριστικά σε άλλες περιόδους του 18ου ή και του 19ου αιώνα. Για παράδειγμα, η κοντέσα του Αντεμάρ αναφέρει σε επιστολές της ότι τον συνάντησε τόσο το 1789, όσο και το 1821. «Αυτός ο άνθρωπος δεν γερνά ποτέ» σχολίαζε. Οπως είχε γράψει γι' αυτόν και ο Βολταίρος «είναι ένας άνθρωπος που ποτέ δεν πεθαίνει και ξέρει τα πάντα».




Τζακ ο αντεροβγάλτης

Ο διασημότερος serial killer όλων των εποχών έδρασε στο βικτοριανό Λονδίνο το 1888 κι έμεινε γνωστός με τον τίτλο «Ο Αντεροβγάλτης», εξαιτίας της υπογραφής που υπήρχε σε ένα γράμμα που έφτασε στην αστυνομία το Σεπτέμβριο του '88 για να αναλάβει την ευθύνη των 11 δολοφονιών -ιερόδουλων- που είχαν τρομοκρατήσει το Λονδίνο της εποχής.

Ο «Αντεροβγάλτης» δολοφόνησε, τρομοκράτησε, κι εξαφανίστηκε, για την ακρίβεια σταμάτησε να σκοτώνει ή κατάφερε με κάποιο τρόπο να εξαφανίσει τα υπόλοιπα θύματά του. Ως παρουσία όμως διατήρησε ηγετικό ρόλο στην ιστορία των κατά συρροή δολοφόνων.

Μέχρι σήμερα κανένα από τα εγκλήματά του δεν έχει λυθεί και κανένα στοιχείο από την αληθινή ταυτότητά του δεν έχει αποκαλυφθεί. Υπάρχουν μόνο αμέτρητες θεωρίες που κρατούν πάνω από ένα αιώνα και εμπλέκουν διάφορα πρόσωπα: από τον γιατρό της βασιλικής οικογένειας ή τον ίδιο τον πρίγκιπα Αλμπερτ Βίκτορ, μέχρι τον ζωγράφο Γουόλτερ Σίκερτ -σύμφωνα με μια σύγχρονη δημοφιλή εκδοχή, την οποία διατύπωσε και η συγγραφέας Πατρίσια Κόρνγουελ στο βιβλίο της «Τζακ ο αντεροβγάλτης: η υπόθεση έκλεισε».



Το μυστήριο της Ιεράς Σινδόνης

Αν η πίστη έχει όλες τις απαντήσεις σε επίπεδο θρησκείας, η επιστήμη δεν έχει καταφέρει να λύσει το μυστήριο της Ιεράς Σινδόνης, που φυλάσσεται στον Καθεδρικό Ναό του Τορίνο. Κάποιοι χριστιανοί πιστεύουν ότι πρόκειται για το πανί που σκέπασε το σώμα του Ιησού μετά τη Σταύρωση, η επιστημονική κοινότητα το αμφισβητεί, τοποθετώντας χρονικά τη δημιουργία του στο Μεσαίωνα.

Μέχρι σήμερα, ωστόσο, οι επιστημονικές έρευνες δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν πώς η εικόνα ενός άντρα που έχει υποστεί τραυματισμούς από Σταύρωση έχει τυπωθεί στο πανί και γιατί ενώ έχουν γίνει προσπάθειες, δεν κατέστη δυνατή η αναπαραγωγή του.




Η Babushka Lady

Κατά την ανάλυση του διάσημου φιλμ που κατέγραψε τη δολοφονία του Τζον Φ. Κένεντι το 1963, διαπιστώθηκε η παρουσία μιας γυναίκας με παλτό και μαντίλι στα μαλλιά. Εξαιτίας αυτού του μαντιλιού και του τρόπου με τον οποίο το είχε δέσει στο κεφάλι της, ο Τύπος τη βάφτισε «Babushka Lady».

Η γυναίκα φαίνεται να κρατάει κάτι σαν κάμερα μπροστά στο πρόσωπό της και να έχει πολύ καλή οπτική επαφή με τη σκηνή της δολοφονίας. Η παρουσία της καταγράφεται στον τόπο του εγκλήματος ακόμα και πολύ ώρα μετά, όταν ο περισσότερος κόσμος είχε φύγει. Το FBI απευθύνθηκε δημόσια στη γυναίκα, ζητώντας να εμφανιστεί για να καταθέσει και να δώσει το φωτογραφικό υλικό που είχε στα χέρια της στους αρμόδιους ερευνητές. Εκείνη δεν εμφανίστηκε ποτέ.

Το 1970, η Μπέβερλι Ολιβερ, υποστήριξε πως αυτή είναι η Babushka Lady, όμως κατά τον έλεγχο της ιστορίας της φάνηκε πως έπεφτε σε πολλές αντιφάσεις και αναντιστοιχίες. Τελικά, θεωρήθηκε απλώς μια απάτη. Μέχρι σήμερα, ουδείς γνωρίζει την πραγματική ταυτότητά της και την εξήγηση στο γιατί ποτέ δεν εμφανίστηκε να βοηθήσει τις έρευνες για τον αγαπημένο πρόεδρο της Αμερικής.




Το χειρόγραφο του Βόινιτς

Γραμμένο σε μια άγνωστη γραφή και με εικόνες από φυτά που δεν μπορούν να ταυτιστούν με τα πραγματικά, το Χειρόγραφο του Βόινιτς παραμένει ένα άλυτο μυστήριο. Πήρε το όνομά του από τον παλαιοπώλη Βίλφριντ Βόινιτς, ο οποίος το ανακάλυψε το 1912. Η δημιουργία του τοποθετείται χρονικά μετά το 1400. Θεωρείται πως ανήκει στον Γερμανό αυτοκράτορα Ροδόλφο ΙΙ και ήταν έργο του Ρότζερ Μπέικον.

Στο πέρασμα των χρόνων, παρά τις προσπάθειες γλωσσολόγων και άλλων ειδικών, δεν κατέστη δυνατό να αποκρυπτογραφηθεί το χειρόγραφο, το οποίο κάποιοι θεωρούν εγχειρίδιο αλχημισμού και άλλοι απλώς μια ιστορική φάρσα...




Ο δολοφόνος Zodiac

Σκότωσε τουλάχιστον πέντε ανθρώπους και τραυμάτισε σοβαρά άλλους δύο, ο δολοφόνος που ξεκίνησε να σκορπά τον τρόμο στη Βόρεια Καλιφόρνια τον Δεκέμβριο του 1968 και συνέχισε να σκοτώνει μέχρι τον Οκτώβριο του 1969. Ο Zodiac, καθήλωσε τα μέσα ενημέρωσης κάνοντάς τα μέρος της δολοφονικής δράσης του. Στις εφημερίδες απευθύνονταν οι κρυπτογραφημένες επιστολές του, στις οποίες υποστήριζε πως θα αποκαλύψει την ταυτότητα και τα κίνητρά του, μέσω αυτών απειλούσε ότι θα σκοτώσει αν δεν υπάκουαν στις επιθυμίες του.

Αν και υπήρξαν αρκετοί ύποπτοι, η ταυτότητα του πραγματικού δολοφόνου παραμένει μέχρι σήμερα άγνωστη, ενώ δεν έχει καταστεί δυνατό να αποκρυπτογραφηθούν οι γρίφοι του, πέρα από κάποια αποσπάσματα με ενοχλητικά φρικαλέα μηνύματα όπως (από την αυθεντική αποκρυπτογράφηση): «I LIKE KILLING PEOPLE BECAUSE IT IS SO MUCH FUN IT IS MORE FUN THAN KILLING WILD GAME IN THE FORREST BECAUSE MAN IS THE MOST DANGEROUE ANAMAL OF ALL TO KILL SOMETHING GIVES ME THE MOST THRILLING EXPERENCE IT IS EVEN BETTER THAN GETTING YOUR ROCKS OFF WITH A GIRL...».




Το «Γουάου!» σήμα

Μια καλοκαιρινή βραδιά του 1977, ο Τζέρι Εμαν, εθελοντής σε υπηρεσία έρευνας για εξωγήινη ζωή στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο έψαχνε στις ραδιοσυχνότητες από το Διάστημα, ελπίζοντας ενδόμυχα να εντοπίσει τυχαία ένα σήμα από εξωγήινους που προσπαθούν να έλθουν σε επαφή.

Το τρελό του όνειρο φαίνεται πως έγινε πραγματικότητα αφού κατέγραψε ένα σήμα, το οποίο φέρει όλα τα χαρακτηριστικά εξωγήινης προέλευσης!

Το σήμα διήρκεσε 72 δευτερόλεπτα, το μέγιστο διάστημα που μπορούσε να καταγράψει ο εξοπλισμός που ο Εμαν χρησιμοποιούσε. Ηταν δυνατό και φαινόταν να έρχεται από ένα μέρος, όπου δεν έχει ποτέ βρεθεί άνθρωπος, κοντά στον αστερισμό του Τοξότη, 120 έτη φωτός μακριά.

Ο εντυπωσιασμένος Εμαν έγραψε τη λέξη «γουάου!» δίπλα στην πρωτότυπη εκτύπωση του σήματος, το οποίο πήρε έκτοτε το όνομα «Το Γουάου σήμα».

Ολες οι προσπάθειες να εντοπιστεί ξανά το σήμα απέτυχαν, το μυστήριο για την προέλευση και τη σημασία του παραμένει άλυτο.



Το πλοίο φάντασμα Mary Celeste

Το εμπορικό ιστιοφόρο Mary Celeste παρέμεινε στην ιστορία ως το κατεξοχήν πλοίο φάντασμα. Το «καταραμένο» πλοίο που είχε ήδη εμπλακεί σε ατυχήματα ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη στις 7 Νοεμβρίου του 1872 για την Τζένοα της Ιταλίας. Σε αυτό επέβαιναν ο έμπειρος κάπτεν Μπριγκς, η γυναίκα του, η κόρη του και πλήρωμα άλλων επτά ανθρώπων.

Τέσσερις εβδομάδες αργότερα βρέθηκε να καταπλέει στα στενά του Γιβραλτάρ. Ουδείς από τους επιβάτες του βρισκόταν στο πλοίο. Αντιθέτως, στη θέση του ήταν το εμπόρευμα, όπως και όλα τα προσωπικά αντικείμενα των επιβαινόντων. Κανείς δεν άκουσε ξανά για αυτούς. Το 1873 βρέθηκαν στην περιοχή δύο βάρκες με έξι πτώματα, που κάποιοι απέδωσαν στους αγνοούμενους του Mary Celeste, ωστόσο δεν υπήρξε ταυτοποίηση.

Το πλοίο πέρασε στην ιστορία και στην τέχνη, έγινε αντικείμενο μύθων, βιβλίων, ταινιών και παραμένει μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο άλυτο θαλασσινό μυστήριο.



Το τέρας του Λοχ Νες

Η ύπαρξή του αμφισβητείται εντόνως και από πολλούς αποδίδεται πια μόνο σε καθαρά εμπορικούς λόγους των παραγόντων της περιοχής που προβάλλουν συστηματικά τις εμφανίσεις του θρυλικού τέρατος ως ατραξιόν για τους τουρίστες. Το ερώτημα εδώ παραμένει αναπάντητο: είναι πραγματικό το τέρας του Λοχ Νες;

Οι τελευταίες έρευνες απαντούν αρνητικά. Το 2009, ειδική ομάδα ερεύνησε το βυθό της λίμνης και το μόνο που βρήκε ήταν αμέτρητα μπαλάκια του γκολφ από τουρίστες που τα χάνουν, καθώς ασκούνται στο αγαπημένο τους άθλημα στην περιοχή.

Ωστόσο στο πέρασμα των χρόνων, υπάρχουν σταθερά και μαρτυρίες αλλά και φωτογραφίες, που φανερώνουν ίχνη ενός παράξενου πλάσματος. Εκανε πρώτη φορά την εμφάνισή του το 1871 και έκτοτε υπάρχουν εκατοντάδες μαρτυρίες όσων το έχουν δει να κινείται αναδυόμενο από τα βάθη του Λοχ Νες.

Κάποιοι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα εξαφανισμένο είδος θαλάσσιου φιδιού, άλλοι για τελευταίο δείγμα δεινοσαύρων, κι άλλοι απλώς για διασκεδαστικό, τουριστικό, μύθο που παραμένει ζωντανός μέσα είτε έξω από το νερό.

http://www.thetoc.gr/magazine/diasima-aluta-mustiria-pou-sunarpazoun

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι αναρτήσεις του blog είναι ως επι των πλείστων από άλλες διαδυκτυακές ιστοσελίδες και γίνεται επιλογή τους απο την ομάδα μας. Οι αναρτήσεις δεν σημαίνει οτι αποτελούν και την άποψη μας. Μπορείτε να σχολιάζεται ελεύθερα οτι θέλετε. Μπορείτε επίσης ελέυθερα να αντιγράφεται τις αναρτήσεις μας αυτούσιες ή σε τμήματα αρκεί να αναφέρεστε στην πηγή με ενεργό link
(ΑΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΣΥΓΓΡΑΦΈΩΝ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΎΜΕ ΕΝΗΜΕΡΏΣΤΕ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΑΦΑΙΡΈΣΟΥΜΕ.)